Nissan GT-R

Na al eerder met Lars van ’t Veer twee auto’s getest te hebben, de Abarth 124 Spider en de Alfa Romeo Stelvio, belde Lars ons weer om samen met ons een auto onder handen te nemen. Een tien jaar oude Nissan GT-R en het zou een knallend verjaardagsfeestje worden!

En knallen dat doet hij! Niet alleen uit de uitlaten maar ook in de prestaties! Daarvoor zijn de volgende drie stappen ondernomen.

Ten eerste is deze Nissan GT-R heeft deze auto een volledig aangepast onderstel gebouwd door de heren van Tractive Active Suspension. Electronisch instelbaar vanuit het interieur is het onderstel aan te passen in comfort, normaal en R-modus. In tegenstelling tot meeste gemodificeerde onderstellen is deze auto wel comfortabel in de eerste twee standen. Zet je hem in R-modus dan weet je niet wat je meemaakt, de auto wordt ontzettend direct en stuurt de auto precies waar jij wil dat hij naartoe gaat. Zonder onderstuur, overstuur of zenuwachtig weggedrag.

Ten tweede is de Nissan GT-R gemapt tot wel tot 620pk! Dat is méér dan de fabrieksgetunede Nismo GT-R. Dit zorgt ervoor dat de auto in slechts 3 seconde naar de honderd stuift en snelheden haalt ruim boven de 300 km per uur, bizar! Voor slechts €120.000 euro is dit een zeer aantrekkelijke concurrent van onder andere Ferrari en Lamborghini. Hoe de Nissan GT-R soms nog wordt gezien als saai en ondergewaardeerd kunnen wij dit niet langer saai noemen en waarderen wij die ontzettend.

Ten derde is deze auto voorzien van een volledig custom uitlaat systeem van Akrapovic geplaatst door Litchfield Motors. Dit zorgt niet alleen voor een waanzinnig geluid, ook de vlammen spuiten eruit als je de Nissan de sporen geeft. Zo is deze Nissan GT-R niet langer meer de saaie sleeper maar een zeer gewaardeerd monster; Godzilla!

 

Hou de website of ons Facebook-pagina in de gaten voor onze video’s!