Fotoshoot van de Porsche Targa 4S

Dankzij 3B Exclusief reden wij de Porsche Targa 4S om daarover een video-review te maken. Al bij instappen werd ik blij verrast door het vertrouwde gevoel. Ik vind het door de rolbeugel een zeer elegante Porsche.

De rolbeugel speelt een centrale rol in het verhaal van de 911 Targa. In Amerika werd aan de veiligheid van een cabriolet getwijfeld: ze zouden te gemakkelijk om slaan. Porsche reageerde alert en bouwde de rolbeugel in als veiligheidsfeature. Zo kon je profiteren van de veiligheid van een dichte auto, maar wel open rijden.

Perfectie
Van alle 911-modellen benadert de Targa volgens ons het meest de perfectie. Open rijden kan ook met de precies even dure 911 Cabrio 4S, maar die vinden we iets minder mooi. Het gedeelte waar het stoffen dak in verdwijnt, zorgt bij de Cabrio voor een rare bult in het design. Bij de Targa doet de geniale dakconstructie juist geen afbreuk aan het iconische lijnenspel. De rolbeugel is al lang geen noodoplossing meer, maar heeft het tot stijlicoon geschopt.

Verrassend soepel
De 911 Targa moet te gebruiken zijn als auto voor woon-werkverkeer. Je kunt je dus prima laten meevoeren met het overige verkeer. De Targa doet het zonder veel poespas: de boxermotor achter de stoelen houdt zich gedeisd, terwijl het onderstel zich van zijn vriendelijke kant laat zien. Een hobbel in het wegdek is niet het einde van de wereld in deze sportwagen: de veelzijdige 911 weet het prima glad te strijken. Zelfs hoge verkeersdrempels overmeestert hij met een verrassende souplesse.

  • Porsche 911 Targa 4S
  • 420 pk, 500 Nm
  • 0-100 km/h in 4,2 sec.
  • 301 km/h
  • 8,0 l/100 km (1 op 12,5)

Bekijk hier de Targa video-review!